در پاسخ به این پرسش جواب قاطعی وجود ندارد. مدلها، جداول و برآوردهای فراوانی صورت گرفته است که البته هیچکدام از آنها قطعی نیستند. بعضی از این روشها پاسخگویی بهتری داشتهاند اما دلیل عملکرد مثبتشان، صرفا ریشه در تأثیرگذاری احساسی و شهودی آنها دارد. تعدادی از متخصصین حرفهای، قوانینی جامع برای اندازهگیری میزان ثمربخشی فعالیتهای روابط عمومی پیشنهاد کردهاند که این قوانین در نشستی در بارسلونا در سال ۲۰۱۰ و با حضور ۳۳ متخصص حرفهای از سراسر جهان تدوین و در سال ۲۰۱۵ ویرایش و بازبینی شد. این قوانین کمی هزینهبر و وقتگیر هستند اما اهمیت بالایی دارند و امید به تکامل و توسعهی آنها زیاد است. فعالیتهای روابط عمومی بسیار گسترده هستند و طیف عظیمی از عناصر و ذینفعان همچون بازار آزاد، مشتری و تجاربش، شرکتهای کسبوکار مختلف و… به آن وابستهاند. اما با وجود این گستردگی، نمود بیرونی جزئیات امور و فرایندهای کاری بسیار مبهم است. پس برنامهها و حتی تبلیغات و ظاهر کردن این فعالیتهای بعضا نامرئی کمک شایانی به پیشرفت روابط عمومی و فعالیتهای مرتبط با آن میکند. هر اقدامی در جهت شناسایی و شناساندن روابط عمومی و سایر فعالیتهای حیطهی کسبوکار مفید و قابل توجه است. با روابط عمومی پلی ساخته میشود که تعامل و گفتوگو با مخاطب را میسر میکند و امکان ارتباطی بلندمدت و دوسویه با مخاطب را فراهم میسازد.
حال میتوانیم به سؤال روابط عمومی چیست پاسخ بدهیم. بله، روابط عمومی پلی است که تعامل و گفتوگو با مخاطب را میسر میکند و امکان ارتباطی بلندمدت و دوسویه با مخاطب را فراهم میسازد. "نظر سنجی از دانشجویان رشته روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان"
آیا میزان ثمربخشی روابط عمومی قابل اندازهگیری است؟
شبکههای مجازی یا رسانههای سنتی؟
روابط ,عمومی ,فعالیتهای ,مخاطب ,میکند ,پلی ,روابط عمومی ,با مخاطب ,مخاطب را ,میسر میکند ,را میسر ,امکان ارتباطی بلندمدت ,فعالیتهای روابط عمومی
درباره این سایت